tisdag 31 mars 2009

Missriktad energi

Vad är det som händer?
Jag kunde väl ana mig till det här. Var brister jag? Jag vet var du brister, men är det en påföljd av mina? Jag har alltid bara velat vara din vän, jag trodde du var min bästa, men än en gång så händer likadant. Är jag dum? Tre fyra gånger. Vad lärde jag mig inte första? Är enda chansen till att ha dig i mitt liv lika med att jag ska leva mitt liv med dig? Vi utvecklas så bra tillsammans, men meningen är kanske annan för oss. Vi har kanske lärt oss av varann tillräckligt!
Du pratar om energier, jag kan inte rikta mina än, och jag vet inte var jag vill rikta dem, men jag vet däremot att jag inte vill att någon föser mig ut på vägar som inte är mina att gå. För jag vet att jag kan gå vilse. Men jag vet också att jag kan behöva hjälp på traven. Du sa att du stod bakom mig i alla mina val och att jag alltid skulle vara trygg med dig, men förstår du inte att jag inte kan vara trygg, du har ju precis lämnat mig. Och allt bara för att jag än en gång påpeka att jag bara ville vara vänner.

Det livet du måla upp för mig var bara en illusion.Jag är kanske inte färdig utvecklad, men det är inte du heller, om du inte kan ta en sån här grej och ändå stå vid min sida. Det är det vänner gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar