torsdag 4 februari 2010

Promenad med en hund och 4 kattungar

När jag var nere hos Anna och Emil så va jag och Chablis ute på tur med kattungarna. Tre följde med en bra bit, en stanna halva grusvägen. Iallafall de tre stanna vid en gård, och jag fortsatte gå, tänkte dem går tillbaks. Men när vi kom tillbaks till gården mötte vi den fjärde förtvivlade kattungen, som skrek efter de andra. Dem hade inte hittat hem igen. Så det blev till att gå ner till den gården igen och försöka hitta katterna. Långt om länge så kom en, sen kom en till, sen fösvann Chablis helt plötsligt, då kom en annan hund lös på vägen med sin matte, då ville hon leka. Pratade med matten lite och då såg vi helt plötsligt den tredje katten, så när dem gått så fick jag locka o kalla på alla katterna igen och lyckades få med mig dem hem igen :) Den fjärde, han va överlycklig när hans syskon kom hem.


Jag har kommit hem nu, tillbaks i träsket med dålig sömn. Köpte nytt täcke och nya kuddar, tänkte det kanske skulle hjälpa. Korkat av mig att tro eller hur? Har alltid sovit dåligt i detta huset, här är så dåliga energier. :( Kenneth säger jag e välkommen hem till honom.

Snö snö snö, alla klagar, men brukar vi ha nån vinter? Nej, de brukar vi inte direkt så varför gnälla när vi väl får. Fan jag ogillar människor som bara kan gnälla. Jag hade en helt underbar morgon, va i stallet innan klockan åtta och fixa i ordning Chepita och red ut. Vi trava och galopperade i snön som två tosingar. :D Vi gillar snön! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar