måndag 9 februari 2009

Inte mer

Jag har bestämt mig en gång för alla, jag ska minsann inte feströka mer. Det är slut med det. Tänker inte utsätta min kropp för det skitet, det giftet. Min kropp är värd mer än så, och hur jävla oansvaret är det inte egentligen. Nej jag är mer mogen än så. Rökning är bara nåt vi förvillar vår hjärna med att tro att vi behöver för att klara oss. Men vet ni vad, alla ni som röker? Det är ni själva som skapar en illusion om att ni behöver det. Det är erat val. Och jag har börjat förstå att folk som röker inte tycker om sina liv, inte respekterar dem. Ni mår dåligt och måste tillföra gift för att känna några sekunders inbillad "må bra" känsla..
Nej skärpning folk, tänk så mycket tid ni förlorar på att röka, då ni står där med en cigarett i näven och drar ner det skitet i lungorna. Tid och pengar. En fråga, ÄR DET VERKLIGEN VÄRT DET?

"Omnes homines sibi sanitatem cupiunt,
saepe autem omnia,
quae valetudini contraria sunt, faciunt" -
Alla människor vill vara friska,
men ofta gör de allt möjligt som riskerar hälsan

1 kommentar: