måndag 23 februari 2009

Olika plan

Just nu står jag och trampar på samma ställe och undrar vart livet kommer att föra mig härnäst. Jag trivs med mitt liv. Men jag tycker inte om när andra försöker ta kontrollen över det. Det är allt annat än okej, och det kommer inte att lyckas. Jag går min egen väg som alltid och det kommer att resultera i att vi inte umgås mer. Jag förstår allt det där i ditt medvetna som du inte säger. Det kommer ut då och då. På ett eller annat sätt när du pratar. Förstå att framtiden är för oss, men inte som ett par. Det är det du innerst inne går och väntar och hoppas på, men jag gör inte det! Jag kan inte ens tänka mig tanken på att ens pussa dig.
Jag vill inte dras in i ett nät, jag har alltid stått på mig själv att jag vill vara själv tills rätt dyker upp. Låt mig vara det! Tro inte att ni har något att erbjuda mig om jag inte är intresserad. Visst har ni att erbjuda mig, men ge det till någon som uppskattar det bättre. Någon som känner den rätta sortens kärlek för er. För av mig får ni bara vänskap. Och det har jag varit ärlig och sagt från första början. Ibland undrar jag var kommunikationen brustit då ni hoppas på att jag vill mer än bara vänskap. Har jag någonsin sagt det?

Jag har klarat mig utan förhållande i över ett år, jag klarar lätt ett till utan problem. Visst har jag träffat ett par killar som vilselett mig, men det gör inget, för jag har inte känt det rätta för dem ändå. Jag har inte varit kär när allt kommit till kritan. Och det har aldrig blivit något förhållande av det. Förälskelse är en viktig del. Och jag kommer att finna den! Jag kommer att finna den ultimata partnern för mig. För jag ger inte upp, Du finns ju där någonstans och får hela min värld att vibrera.

Drömde om N i natt, har fortfarande inte kommit på varför. Men nåt vill det väl säga mig. Men tro det, jag kommer på det.

Jag litar på att livet skall ge mig det bästa jag kan få!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar