söndag 11 januari 2009

Allt handlar om vilja

"Du kan allt du vill, Bara du vill det tillräckligt mycket... "

Tänk mycket på det här med folk som vill vara med en, varför visar dem inte det bättre? Jag kan inte automatiskt tro att dem vill det, när handlingarna visar på annat. Det finns alltid lite tid att avsätta, hur liten den än är. Om man bara vill. Allt handlar om vilja. Vilja har jag gott om, men folk i övrigt verkar lida brist på det.

Ska ner till stallet i eftermiddag och fixa där, så glad jag har det, som förskingrar tankar och förändrar humör. Det är så underbart. Vad som än händer, så har jag det att falla tillbaks på. Diamond väntar på mig varje dag oavsett om världen rasat samman för en annan. Vilken den dock aldrig gjort helt, men man ska aldrig säga att den inte kan det. Jag har allt i mitt liv som jag i egentlig mening behöver. Därför kan jag om jag vill, ta avstånd från allt annat, utan problem. För jag är ju en människa som reser mig, för det är det man måste göra, oavsett vad. Men jag har känslor också, starka sådana. Men jag tänker inte slösa med dem. Det är inte värt det.

Och varför blir jag alltid indragen i all skit? Jag blir så jävla förbannad, arg och frustrerad, jag har ju inte med det att göra. Låt mig för fan va i fred. Kan folk inte bara släppa taget och förstå? Trög Trög Trög.

Jag ska vara GLAD!

"Condemnant qui non intelligent" -
De fördömer, som ej förstår.

3 kommentarer:

  1. ja.. du måste vara glad vet du.. ;) :)

    SvaraRadera
  2. Svar: ne vet blöää på dom.. men men

    SvaraRadera
  3. Du har någon som vill ha dig men du vill inte ha mig

    SvaraRadera