torsdag 8 januari 2009

"Bättre sent än aldrig"

Ja du, nu är det torsdag och jag har varit i stallet imorse och har kört för mamma till tandläkaren. Snart kommer min ena moster på besök. Fick en räkningen idag från Österlens RK, hit till mina föräldrar. Det var ju ett tag sen jag hade adressen hit, har ju bytt adress två gånger sen dess, men brevet kom hit. Funderar då på hur posten tänker. Adressändring, vet ni vad eftersänd post innebär? Med räkningen fick jag veta att det minsann har gått upp denna terminen nästan 1000kr, men jag ska ändå fortsätta. Roligaste nöjet jag har ju :-) Och vad är pengar då?

Och jag tänker berätta en gång för alla, att jag har inget med N´s misshandel att göra. Såg jag ut att vara där? Jag var hemma hos R den kvällen. Och inte fan är jag en sån som skulle skicka folk på nån, 11 månader efter. Nej du, hade jag velat han illa, hade han råkat ut för det för längesen. Att han fick stryk för vad han gjort mig, det är väl inte mitt fel. Jag vet att det finns en del människor som vill skydda mig och som lägger på minnet vad som händer och tar tag i det när tillfället ges. Men vad ska jag göra åt det? Man får alltid vad man förtjänar förr eller senare, dock inte detta jag tänkt mig. Men men... Jag lider inte av det.

På tal om nåt annat, jag längtar till sommaren. :-) Så mycket tankat rullar runt i mitt huvud när jag tänker på sommaren. Jag vill tillbringa den med DIG. Strossa längs med strandkanten, äta glass och prata om allt möjligt. Spela golf och gå där från hål till hål och bara njuta av värmen, höra alla klaga på att det är för varmt, för att sedan åka och bada någonstans långt ut på kvällen. Leva upp, vara förälskad. Jag vill ha det. Är det så fel av mig att önska?

"Dum spiro, spero" - Så länge jag lever, hoppas jag.

1 kommentar:

  1. Sandra sårar inte månniskor. Hon har förmågan att lyckas ha människor omkring sig som skyddar henne , folk & fä får va dom förtjänar förr eller senare /E

    SvaraRadera