tisdag 27 januari 2009

Sandra betyder Människornas hjälpare

Har du någonsin tänkt på vad just ditt namn betyder, och vad det kan ha för betydelse i livet? Jag har.. Så jag tittade upp det idag, och det visades sig att det betyder Människornas hjälpare, eller Mänsklighetens hjälpare. Pratade med M om detta och han menade på att det var ett passande namn för mig. Jag skänker mycket glädje i andras liv, även om dem inte medför annat än illa för mig. Människor dras till mig, dem ser något hos mig som dem själva saknar i sin personlighet, troligen styrkan och energin. Jag är ljuset dem söker i mörkret, en frisk fläkt. Ofta har jag undrat om jag bara föddes för att glädja andra. Dem behöver mig i sitt liv. För att må bra. Men jag behöver inte dem. Kanske är det mitt oberoende som folk avundas.

Jag tror det handlar mycket om min aura. På tal om det, jag fick mina böcker idag. Får vi se när det finns tid till att börja läsa dem också. Ska bli intressant. Kunskap kan man aldrig få nog av.

Har kollat runt efter nya täcken halva dagen, men ännu inte funnit ett jag vill ha. Ett som håller den standard jag tycker han är värd. Men det kommer. Men må det komma snart!!
Var och besiktigade brorsans bil idag också, blanka papper. Var bara tvungen och skicka sms till honom "Kryss i rutan. Vem hämtar oss?" haha, och han ringde upp mig direkt. Han uppskattade nog inte mitt skämt. :-D

"Iuvenis et magnificus miles sum fidem mihi
habens vitam persequor" -
Ung och stolt, jag är en krigare. Med tron på mig, går livet vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar