fredag 23 januari 2009

Dagen idag

Idag har varit en dag med full flärd. Börja för Björn idag, så vi har kört runt och kollat ställena jag ska sköta. Och så började jag med ett ställe idag. Fixade nya grejor, var iväg och köpte det. Fick tankkortet idag, så jag var iväg och tankade bilen med, härligt när man slipper betala det själv. Hittade massa gamla täcken, men inget passade min Diamant klippa. Så ska se och jaga på Sanna om det täcket hon säger att hon har i källaren, annars så köper jag ett nytt. Tror nästan jag gör det ändå faktiskt. Ska ta med mig måttband imorgon och mäta honom, så jag får rätt storlek.

Idag la jag märke till en märklig grej, djuren dras till mig. Det började imorse med att jag upptäckte med Peps. Hon har aldrig betett sig så innan som hon gjorde, ja det var märkligt. Hon skulle hela tiden gå till mig, och buffa och slickade på mig. Likaså Morris, Björns hund, riktig envis liten valp, bara bits och har sig, han skulle hela tiden vara hos mig och så la han sig till rätta i min famn och slickade mig och sen somnade. Flera gånger skall tilläggas. Sen Diamond, han e för söt, han slickar ofta på mig, pussas. Idag så gnäggade han så förtvivlat efter mig när jag lämnade honom i hagen, inte en gång, utan tre. precis som jag inte skulle lämna honom. Mamma sa till mig att det kanske är något som håller på att hända, som djuren känner på sig. Om det är bra eller dåligt vet jag inte.

Ska strax köra till Sjöbo, och ställa bilen, sen bär det iväg till Malmö. Ut och äta och sen gå på bio. Kommer bli jätte trevligt, man behöver komma ut ibland. Lisen tar utsläpp imorgon bitti så jag kan sova länge, så jag passar på och ut och ränner litta ;-)

"Felix qui potuit rerum cognoscere causas" -
Lycklig den som inser sakers orsaker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar