fredag 9 januari 2009

Fredag och därmed var allt sagt

Av alla veckodagar så är väl ändå fredagar de skönaste. Efter en hel veckas arbete, går man hem och håller helg. Det förutsatt att man har ett arbete att gå till förstås.

Var på massage imorse, och gud vad det var behövligt, nu slutar jag va så gnällig och irriterad :-D Man kan ju lätt bli det när man har ont. Men faktiskt så har jag inte varit det sen jag började ta hand om Diamond. Han gör underverk för mitt humör, han, de andra hästarna och alla människor jag har mött och lärt känna genom detta. Gör mig till den människa jag vill vara. Så härligt. Det som också gjort underverk är att jag avslutat alla dåliga och negativa kompis relationer, de relationer då det bara var energi alla tog från mig. Nu har jag min energi samlad och inte utspredd. Och jag tänker inte slösa med den. Jag behåller den! :-)

Har varit så frusen varje dag nu på sista tiden, det är inte rätt. Jag vill bara känna värme, inte kyla. Ja herre da' va jag längtar till sommaren. Mysiga ridturer, skogs promenader, bad och sol... Jag kan fortsätta i evigheter :-) Men "Ja ä inte bitter", som Robert Gustavsson säger, vintern har sina fördelar dem med, fast dock inte lika många kanske. Se bara till och ge oss mer snö så ger vi oss ut och åker pulka, har snöbollskrig och fryser ännu mer tillsammans ;-) Sen sticker vi hem och myser i soffan och värmer oss med en kopp chocklad :-)
Låt oss leva, och glädja oss tillsammans!

"Aliquando et insanire iucundum est" -
Ibland är det skönt att få vara galen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar