lördag 17 januari 2009

Fullkomligt nöjd

Så glad jag är. Igår rinde M och bad om ursäkt för det som hänt. Vi är vuxna människor och kan lägga det bakom oss och gå vidare. Antar att det var det samtalet jag väntat på hela tiden, det samtalet då han förstått att det var han som gjorde fel. Men så rätt som han säger, det fanns en mening att det skulle hända det med. Jag vet nu att det behövdes en människa i mitt liv för att få det fulländat. För att jag ska hitta min inre ro, det är den du får fram hos mig. Vi är två själar som kompletterar varandra, det vet vi också om. För hur det än kommer gå för oss, så kommer våra vägar alltid att korsas igen. Vi kan helt enkelt inte släppa det taget, och varför skulle vi. Vi är två av dem 5 % som finns i hela världen.

Imorse börja dagen helt underbart, den log mot mig. :-) Kom ner till stallet där en helt överförtjust grabb gnägga och sa "Godmorgon älskade Matte". Det värmde hela mig.
Har varit iväg och shoppat med mamma idag och har även hunnit med att uträtta brorsans ärende, fast vi inte fick med oss två tillbaks, så var det väl ändå bättre än ingen? ;-)

M ringde mig innan i eftermiddags och jag frågade honom om han var sugen att hänga med och bowla, och han är aldrig sen på att hänga med, på vad jag än föreslår, så har det alltid varit, och vice versa. Jag är aldrig sen heller på att hänga med på hans påhitt. Så ikväll blir det bowling, jag frågade mamma och pappa och brorsan också och dem hänger också med.

Världen är en ljus prick.

"Tabula rasa" - Oskrivet blad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar