onsdag 28 januari 2009

Bil med Stjärna

Har haft en fullt upp dag idag med, tog ut hästarna och fixa i ordning allt till kvällen, sen hämta jag Jonny och körde för honom till ystad och hämta svetstråd, sen ut till mina föräldrar. Sen hann jag äta och duscha, sen var det tid för arbetsförmedlingen vid tolv ett, slutade lite tidigare där, sen var jag hos min moster och fika. Satt där några timmar och bara snacka skit och kollade runt. Hon håller på mycket med släktforskning och det visade sig att min kompis som körde ihjäl sig förra året. Vi var släkt, på långt håll. Tänka sig vad man får veta... Om några dagar är det ett år sen olyckan. Fortfarande ofattbart...

När jag körde hem nu för en stund sen, så höll jag på att krocka med ett rådjur utanför Tosterup. Tur jag hade merzan, för där hade jag dem där extra ljusen åt sidorna igång. Hade jag inte haft det, så hade jag inte upptäckt rådjuret. Så med andra ord, hade jag kört med min egen bil, så hade det smällt. Så jag antar att det fanns en mening med att jag skulle köra med merzan just idag.

Jag har så mycket tankar i huvudet, men ibland undrar jag vad jag tänker på, allt, inget...

Funderat på en grej och det är om jag skulle vara den tjejen som behandlar killar illa, skulle dem stanna hos mig då? Jag borde kanske testa att bli den bitchen killen inte kan släppa. Nej fy och usch, det vinner man inget på. Men det verkar ju nästan som det är så. Folk dras till dem som behandlar dem illa, visst är det ett sjukt faktum? Sen om det är tjej eller kille, Same shit, different name. Jag är för bra för er, så enkelt är det! Och när något bra dyker upp, kan ni inte hantera det. För ni är vana vid att bli behandlade illa. Det är ert mönster som NI måste bryta, om ni nånsin vill få det bra. Annars kommer det att upprepas om och om och om igen...
Man väljer själv om något ska påverka en!! Glöm aldrig det...

(Jag vet att en hel del läser min blogg, det minsta ni kan göra när ni är så nyfikna på mig och mitt liv, är väl att lämna lite spår, i form av kommentarer. Annars kan ni ju faktiskt hålla er härifrån).

"Qui vult dare parva non debet magna rogare" -
Den som vill ge lite borde inte begära så mycket

1 kommentar:

  1. Det e inte alla som blir behandlade illa utan det e vad den andra partnern säger utåt. Lyssnar man på det så blir alla behandlade illa man måste kolla under ytan med man kan inte bara gå på ord. Det borde väl du veta som skriver att det e så många så kommer till dig.

    SvaraRadera