onsdag 7 januari 2009

Då var det kväll

Bröderna har åkt hem och allt har återgått till det normala. Men det var ju rätt normalt när dem var här med, :-D.
Har tänkt på en sak under dagen och det är meningen "Har du levt?" Jag kan lätt säga att jag har levt, kastat mig ut med huvudet före. Jag ångrar inte ett dugg! Det enda jag kommer att ångra när jag dör, är alla saker jag inte gjort, som jag haft chansen att göra. Och på tal om chans, "Chanser får man inte, dem tar man." Klok människa som sagt det.

Imorgon är det torsdag, och hur ser den ut? Jo jag kommer gå upp som vanligt vid sju, sen ner till stallet och ta ut hästarna och fixa där, sen ska jag köra för mamma till tandläkaren, hon tycker inte om att ut och köra i detta vädret. Själv tycker jag det är as skoj :-D Körde hem från Ystad innan, var ju bara tvungen att ta hållet över Svenstorp och där. Hehe.

Jag är rätt tom på funderingar och ideer, men visst tänker jag, typ hela tiden, men inte på något vettigt. Jag prisar dock min nya bok "Varför väljer jag alltid fel partner?" Tror jag råder alla att läsa den åtminstone en gång. Den säger mycket både om andra människor och om en själv.Jag tror jag borde ha pluggat psykologi i skolan, det både intresserar och facinerar mig. Och jag vet att jag är rätt klok (och Elin, jag vet att du tycker detsamma! :-B) Men jag utbildade ju mig till lastbilschaufför istället, hehe. Dock helt annorlunda. Men det var ett val. Vid den tidpunkten i mitt liv hade jag inga tankar på psykologi snack överhuvudtaget.

Sitter och lyssnar på Country musik ikväll, och jag måste ju dock säga att Andy Griggs har fina texter på sina låtar. Får en att tänka, Jag vill också ha någon som är hela min värld... :-)

"Liberae sunt nostrae cogitationes" - Tankar är tullfria.

1 kommentar:

  1. Det är aldrig för sent att plugga vidare... Som du skrev innan så blir livet precis hur du själv vill att det ska bli.
    Precis som budskapet i filmen Döda Poeters Sällskap...

    SvaraRadera