torsdag 29 januari 2009

Ljus

Var i stallet som vanligt imorse, sen har jag varit iväg och hjälpt brorsan flytta. Stack ner till stallet igen och fixa i ordning min Diamant, och red honom i paddocken. Det gick helt underbart bra, lät han gå på långa tyglar, och han gjorde precis vad jag bad honom om. :-)
Håller fortfarande på att leta täcke, får bli till att dra upp till ekohallen i helgen. Har dock hittat ett fleece täcke i rött, som är svinsnyggt, från Hansbo. Men ska kolla om dem eventuellt har ett likadant billigare där uppe, isf köper jag ju såklart det, och så har jag det direkt i handen.

Nu ska jag gå ner och ta en kopp te, och njuta av kvällen. Det är så jävla underbart - Det är ljust till klockan fem på kvällen numera. Ljus är det bästa för själen. Bryr mig inte så mycket om att det är kallt. Men ljuset har jag längtat efter. Innan man vet av det, så är det ljust till elva på kvällen. Ja jag längtar till dem dagarna, så mycket!

"Nudo sub aere" - Under bar himmel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar