måndag 12 januari 2009

Mitt yrväder

Har varit nere i stallet hela förmiddagen. Tog min "lille!" grabb på en promenad med, på ca en timme. Han utstrålar så mycket energi när han är pigg, och detta vädret gör han just pigg. Riktigt yrväder är han. :-) Beter sig som värsta unghingsten. Hehe. Älskade vännen. Ja jag kan ju berätta att jag med blev pigg och glad. En härlig promenad är aldrig fel. En kvinna kom ut på gatan och sa att det var en helt underbar syn att se en häst så inne i byn. Hon frågade om hon fick klappa honom. Tyckte han var så fin och ståtlig. Det är klart att han är :-) Jag går mycket med honom längs med vägar och sånt, för att han inte ska reagera på det när jag rider honom. Kom gåendes in på en gata och en stor hund kom rusades mot oss, den var dock kopplad, men på lång lina av sin ägare. Diamond rörde inte en min utan bara fortsatte att gå precis som ingenting. Tror han kände på sig att jag trodde på honom.
Vi är ett bra Team, han och jag :-)

"Nos nihil efficere non possumus" -
För oss är ingenting omöjligt

1 kommentar:

  1. promenader e nice!:)

    ja men han e ju sin, jag har dock bara sätt han på bild men ändå! ;) hehe tänk då IRL =)

    SvaraRadera